(最終更新日:2025-04-22 11:28:35)
  ウエハラ ガク
  上原 岳
   所属   専修大学  文学部
   職種   助教
■ 学歴
1. 2025/03
(学位取得)
専修大学 博士(文学)
2. 2018/03
(学位取得)
専修大学 修士(文学)
3. 2016/03
(学位取得)
専修大学 学士(文学)
■ 担当科目
1. Web講義要項(シラバス)〔学部〕 Link
■ 所属学会
1. 2025/04~ ELEC同友会英語教育学会
2. 2025/04~ 関東甲信越英語教育学会
3. 2022/07~ 大学英語教育学会
4. 2018/05~ 日本英語英文学会
5. 2018/04~ 全国英語教育学会
全件表示(6件)
■ 現在の専門分野
外国語教育 (キーワード:英語教育学、第二言語ライティング) 
■ 著書・論文歴
1. 2025/02 論文  Designing a Genre-Process Writing Approach in the Japanese EFL Context Senshu Journal of Foreign Language Education 53,1-27頁  
2. 2024/02 論文  Exploring the Necessity of Genre-Based Writing Instruction for Japanese EFL Students: Focus on Declarative and Procedural Knowledge Senshu Journal of Foreign Language Education 52,37-63頁  
3. 2023/04 著書  ライフサイエンスのための英語Ⅱ プレゼンテーション編   (共著) 
4. 2023/02 論文  日本人大学生は高等学校の英語の授業においてどのようなライティング指導を受けてきたか―今後の指導のあり方を探る― 専修大学外国語教育論集 51,55-78頁  
5. 2021/12 論文  Pedagogical Analysis of English Expression I Textbooks: Focus on Fostering Communicative Competence Studies in English Linguistics and Literature 31,pp.75-98  
全件表示(11件)
■ 学会発表
1. 2024/11/10 Contextual Effects on EFL Students' Writing Performance(The 33rd International Symposium on English Language Teaching and Learning, Taipei)
2. 2023/11/11 Combining Genre-Based and Process-Oriented Approaches for Writing Classrooms(The 32nd International Symposium on English Teaching and Learning and Book Fair, Taipei)
3. 2019/11/09 Examining Differences Between Skilled and Unskilled EFL Teaching Demonstrations(The 28th International Symposium on English Teaching and Learning and Book Fair, Taipei)
4. 2019/10/19 コミュニケーション能力の育成を考慮した教科書分析―コンテクストの構成要素と活動の自由度に基づいて―(北海道英語教育学会第20回研究大会,)
5. 2019/06/29 Genre-Based Instruction for Descriptive Writing: Structure, Content, and Accuracy(Asia TEFL & FLLT International Conference 2019, Bangkok)
全件表示(7件)