(最終更新日:2020-04-02 18:49:47)
  ロンコープ, ピーター D.   LONGCOPE Peter
  Peter D. Longcope
   所属   専修大学  文学部
   職種   教授
■ 学歴
1. 1995/09~2003/05 ペンシルバニア大学 教育言語学 第二言語習得 博士課程修了 博士(教育言語学)
2. 1987/05 コルゲート大学 哲学 哲学 卒業
■ 担当科目
1. Web講義要項(シラバス)〔学部〕 Link
2. Web講義要項(シラバス)〔大学院〕 Link
■ 所属学会
1. 2011/09~ 社団法人大学英語教育学会
2. 2011/08~ 多言語多文化研究 (全国語学教育学会の SIG の雑誌)
3. 2011/04~ Computer Assisted Language Learning (Routledge の雑誌)
■ 現在の専門分野
外国語教育 (キーワード:第二言語習得理論 (1D)) 
■ 著書・論文歴
1. 2015/10 論文 Missing the mark? Looking at recent language acquisition policy decisions in Japan through the lens of SLA research 専修人文論集 97,773-781頁 (単著) 
2. 2015/08 著書 一歩先の英文ライティング 研究社 全171頁頁 (共著) 
3. 2015/03 論文 Language attitudes and language contact in an FL setting 専修大学外国教育論集 43,pp.7-18 (単著) 
4. 2012/11 論文 Language Policy in Japan: The Challenge of Change 多言語多文化研究 18(1),56-59頁  
5. 2012/03 論文 Collaborative learning as the foundation for using blogs with second language classes 専修大学外国教育論集 40,pp.63-72 (単著) 
全件表示(13件)
■ 学会発表
1. 2015/07 Missing the mark? Japanese language acquisition policy and second language acquisition research(JSAA2015, Japan Studies Association of Australia Conference)
2. 2015/03 Using blogs to facilitate production in large, mixed-level CLIL classes(11th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching)
3. 2012/10 Amount of contact by first year university students in an EFL context(10th Asia TEFL International Conference)
4. 2011/01 Changing the game: Encouraging meaningful out-of-class foreign language use with Web 2.0 technologies(9th Annual Hawaii International Conference on Educationa)
5. 2009/10 How much change after one semester of instruction?(35th Annual JALT International Conference on Language Teaching and Learning)
全件表示(11件)
■ 教育上の能力
●教育に関する発表
1. 2014/08/01 Creating Tasks for English Classes
2. 2013/08/02 Creating Tasks for English Classes
■ 研究課題・受託研究・科研費
1.   第二言語習得,第二言語教育,教育言語学 個人研究 
■ 研究室
生田キャンパス 4号館 5階 4F16